Firemní hodnoty jsou principy chování, pravidla a myšlenky, se kterými se ztotožňuje a podle kterých žije a funguje celá firma. Jsou takovou směrovkou či kompasem, kam se má firma ubírat, jak se mají zaměstnanci chovat a co mohou zákazníci očekávat. Firemní hodnoty jsou nedílnou součástí firemní kultury společnosti.
Ve společnostech, kde to s firemními hodnotami myslí vážně, nejsou úspěchy postavené pouze na obchodních a finančních výsledcích. Firemní hodnoty hrají roli v celém koloběhu firmy a měly by jít ruku v ruce se zaměřením k cíli.
Dá se říct, že výsledky vlastně ukazují, jak se firmě vedlo v historii, ale firemní hodnoty a respekt k nim nám předurčují, jak se firmě povede v budoucím období.
PŘÍKLAD: ve firmě se všude na zdech prezentuje hodnota “Client first”, ale ve skutečnosti je u obchodníků na prvním místě obchodní výsledek.
PŘÍKLAD: Hodnota “Respekt”, která se ve firmě zažila příkladným chováním stávajících zaměstnanců a měla tak vliv i na chování nově příchozích, aniž by byla kdekoli zakotvena.
PŘÍKLAD: Hodnota H&M “Neustálé zlepšování” má v zaměstnancích probudit snahu o nikdy nekončící posouvání hranic dokonalosti.
PŘÍKLAD: Pokud bude vaší hodnotou “Udržitelnost”, měli byste skutečně dbát na to, že se podle ní budete řídit, a ne že jejím prostřednictvím budete pouze “sbírat body” z pohledu PR.
PŘÍKLAD: Společnost Adidas u každé hodnoty uvádí i její bližší popis, tak třeba u hodnoty “TEAMPLAY”dodává: Win together. Work collaboratively and cultivate a shared mindset. A znám příklady z firem, kde právě příliš individualistické jednání, výhra jednotlivce na úkor vítězství skupiny vedla až k propuštění zaměstnance, který danou hodnotu nerespektoval.
Hodnoty KOGI CON