Vždy jsem pracoval ve vlastních firmách, poprvé pracuju pro někoho jiného, říká Petr Vaneček, CEO Remosky

Jak udělat z 60leté tradice pro důchodce lovebrand? Jakou změnu myšlení to obnáší? Co to bude stát? O tom všem jsme si povídali v podcastu CEO na ostří nože s Petrem Vaněčkem. Člověkem, který kvůli automatizaci výroby začal studovat MBA program v oblasti robotizace. A který poprvé ve svém životě řídí firmu, která nepatří jemu.

“Remoska je synonymem pro pečení a my z toho potřebujeme udělat značku,” vysvětluje svoji misi. A popisuje hořkou zkušenost, během které pochopili, že investice do brandu musí mít v jejich případě přednost před výkonnostními kampaněmi.

V Remosce totiž nadšeně inovují, vyvíjí a rozšiřují produktové portfolio. Negativní reakce spotřebitelů jim však otevřely oči. Ukázalo se, že lidé mají název Remoska spojený s konkrétním typem pečící mísy a ne s názvem firmy, která vyrábí kvalitní kuchyňské nádobí, mimo jiné i onu pečící mísu.

“Udělali jsme si průzkum trhu a zjistili jsme, že jsme ve slepé uličce. Museli jsme vycouvat a jít jiným směrem,” vysvětluje Vaněček. Firma nyní musí lidem vysvětlit, že Remoska je značka, ačkoliv název mezitím zlidověl pro konkrétní produkt.

V tuto chvíli také staví nový, plně automatizovaný výrobní areál. A protože potřebný počet remosek, které firma každý měsíc prodá, vyrobí za pár dní, je třeba kapacitu výroby využít na další produkty.

“Spolu s majiteli a vedením jsem se sešli se všemi zaměstnanci a vysvětlili jim, co se bude dít a co chceme z Remosky vybudovat. Naši zaměstnanci Remosku milují, stejně jako my,” odpovídá trochu zeširoka na otázku, zda se zaměstnanci firmy nebojí, že je automatizace připraví o práci.

Jak reagovali zaměstnanci na změnu strategie? Nepřišli o nadšení? Proč se dal na MBA studium a co od toho čeká? Kolik investuje do marketingu a jak prodává na cizích trzích? Proč firma zůstala tak dlouho uvězněná ve falešné představě o sobě sama? Poslechněte si celý podcast.



Mohlo by vás dále zajímat...

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru


Jednou za 14 dní s Vámi budeme sdílet naše zkušenosti nejenom z oblasti Firemní kultury.