Tomáš Braverman (Heureka): Firmu s odlišnou firemní kulturou nekoupíme. Culture diligence je povinná součást úspěšné akvizice

Dobrou firemní kulturu poznáte tak, že se daří hirovat. Fluktuace zaměstnanců pod 5 % není zdravá. Neefektivní zaměstnanci musí pryč. Nejsme rodina, ale tým. Zájem firmy je výš než zájem týmu. A ten je výš než zájem jednotlivce. Co dalšího prozradil Tomáš Braverman v podcastu o firemní kultuře v Heurece?

Cenový srovnávač Heureka, firmu o 350 lidech, která podniká v 9 zemích a fyzické kanceláře má v 6 městech, řídí 8 let. Buduje one platform, one vision, one culture. Za jeho vedení firma dvakrát změnila vlastnickou strukturu, ale Braverman nikdy nenechal touto změnou ovlivnit firemní kulturu.

“Firemní kultura Heureky je hodně specifická. Vědomě ji budujeme a rozvíjíme. Posledních 8 měsíců na tom intenzivně pracujeme,” prozrazuje na úvod a dodává, že ještě před tím udělali culture scan a provedli hloubkové rozhovory s 65 lidmi.

“Freedom a fun vyšly jako opravdu silné hodnoty všude, ve všech zemích. Pro mě osobně jsou tyto hodnoty extrémně důležité a ukázalo se, že mezi managementem a zaměstnanci není rozpor,” popisuje nejdůležitější závěry culture scanu Braverman.

Lidé v Heurece tak mohou být free, ale musí být zároveň efektivní a fungovat v týmu. Pokud nectí tyto principy, Heureka se s nimi loučí. “Zájem jednotlivce je důležitý, ale výš stojí zájem týmu a ještě nad ním je zájem firmy, “ vysvětluje Braverman, jak docílit toho, aby se freedom a fun nezměnila v anarchii a chaos.

Protože Heureka roste formou akvizic, Braverman upozorňuje, že bez culture scanu a culture diligence se úspěšná akvizice neobejde. Kupuje totiž jen ty firmy, které mají velmi podobnou firemní kulturu. Potom je i díky transparentní komunikaci integrace kupované firmy poměrně snadná.

Jaké další hodnoty vyznávají v Heurece? Jak se designuje mezinárodní firemní kultura? Jak jde freedom a fun dohromady s úspěšným strategickým rozvojem? A jak zajistí, aby se z toho nestal chaos? Co lze řešit online a kdy musí do Maďarska na pivo? Poslechněte si celý rozhovor.

Mohlo by vás dále zajímat...

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru


Jednou za 14 dní s Vámi budeme sdílet naše zkušenosti nejenom z oblasti Firemní kultury.