Pavel Krbec (Rixo): Zákazníkovi, který nám dá nízké NPS, osobně volám

Pracovní zkušenosti Pavla Krbce, CEO online pojišťovací služby Rixo, spojuje shodná mise: přeměnit a adaptovat zkostnatělá odvětví na nové tržní podmínky.

Vystudoval “matfyz” a začínal v IBM, nakonec mu byl ale souzen online prodej. Jeho posláním se stala přeměna tradičních odvětví, které desítky let fungovaly ve fyzickém světě, na online.

Ať už jde o přerod lineárního vysílání na Nově na formu online zpravodajství nebo o změnu trhu s půjčkami pro HomeCredit v Číně, Pavel Krbec uspěl. Současnou výzvou je naučit Čechy uzavírat životní pojištění online.

Na tn.cz vybudoval onlinový tým se skvěle fungující firemní kulturou, i když způsobil obrovskou revoluci, která narazila na zeď “tradičních” televizních postupů. V čem chyboval? Dozvíte se v novém díle našeho podcastu.

V Číně naopak PPF s tamním HomeCreditem viděla, že zde vznikají firmy, které nejsou zatížené jako my dědictvím fyzického světa. “Rozjížděly se zde online platformy a PPF se rozhodla, že toto je směr, kterým je potřeba se vydat,” vysvětluje Pavel Krbec, jak se dostal do čínského HomeCreditu.

Jak to, že najednou šly půjčky prodávat online? Jaké to je měnit skvěle fungující a ziskový byznys model?

Tím však byznysové revoluce Pavla Krbce nekončí. Co byl největší problém Rixa, když tam přišel? “V podstatě jsme neprodávali, jen pár jednotek smluv denně,” konstatuje stručně Krbec s tím, že u startupu se nesmíte bát zavelet k rychlé změně směru. Původní byznys model Rixa změnil, z 50 zaměstnanců velmi rychle vyrostli na 150.

Jak bojuje se špatnou pověstí pojišťovacího trhu? Jak chce přimět lidi sjednávat pojištění online?

“Sledujeme Net Promoter Score. Když nevyjde dobře, osobně těm lidem volám. Nedávno jsem se jednomu zákazníkovi omluvil a poslal mu láhev vína. Fakt jsme provedli strašnou chybu,” přiznává pokorně.

Jaká je firemní kultura v Rixu? Jaký má vliv na zákaznickou zkušenost? Odpovědi najdete v podcastu.


Mohlo by vás dále zajímat...

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru


Jednou za 14 dní s Vámi budeme sdílet naše zkušenosti nejenom z oblasti Firemní kultury.