Českou podnikatelskou pojišťovnu vede 11 let. Sám za svoji přednost považuje komunikaci, která pro něj představuje alfu a omegu řízení. Svoje manažery nejraději vybírá z interních týmů.
Jak sám říká: “Manažer musí vědět, co lidé pod ním dělají.” Co se stane, když to neví? Jaroslav Besperát se pak baví rovnou s jeho podřízenými.
Cílem podle něj není mít víc práce, ale být efektivnější. “Lidé vám musí věřit. Firmu vedu, jak kdyby byla moje,“ vysvětluje.
Inovace a technologie, které bude ČPP zavádět, má rozmyšlené na další tři roky. Jaký je jeho recept na úspěšnou digitalizaci? “V roce 2004 jsme začali sjednávat smlouvy elektronicky online. Museli jsme přesvědčit lidi v bazarech, kteří do té doby pracovali s tužkou a papírem. Platí, že jim musíte ukázat přínos. Vést je za ruku,” popisuje online začátky ČPP.
V pojišťovnictví se pohybuje už 25 let. Za 11 let, kdy vede ČPP, se mu povedlo navýšit předepsané pojistné více než 5krát. Počet zaměstnanců centrály přitom zůstal stejný.
U lidí si cení především loajality. Jak staví týmy? Kdy naposledy nikoho vyhodil a proč? Co zaměstnancům neodpustí? Poslechněte si v podcastu.